Thursday, May 05, 2011

TAHNIAH, NAMA ANDA TERSENARAI! (part one)

hello bloggers! ;)

hari ni wa nak cerita sikit pasal semalam. semalam wa tak sempat nak post. wa tak larat gila. penat.

semalam tah macam mana encik selesema *betul ke aku eja cmni? haha dan encik sakit tekak tetiba nak bercinta dengan wa. pagi pagi tekak wa dah rasa lain macam. perit kemain. hidung tersumbat. selekeh. suara memang sengau. tak tahu nak cakap macam mana perit kalau selesema dan sakit menerjah hari hari wa. memang wa rimas. serious, tiap masa kene ade tisu. wa bukan minah tisu.

pagi semalam, sesampai je wa dekat 'office' wa tu, wa di arahkan untuk pergi maybank. memang routine wa pun hari hari pergi maybank. kalau satu hari wa tak pergi bank, esok tu wa datang mesti dan memang confirm staff kat maybank yang selalu serve wa tu akan tanya " eh dik, semalam nape tak datang? cuti eh?". maka wa pun jawab, "eh tak lah. mana ade cuti. semalam sistem kat 'office' tu problem. so kalau nak bank in duit pun, tak berapa nak boleh" - senyum

berbalik kepada tajuk asal. otw wa nak pergi maybank, memang wa akan sumbat handsfree dalam telinga. tengah sedap sedap dengar lagu 'love the way you lie' , tisu kat tangan, hingus asyik nak meleleh macam anak kecil tetiba lagu bertukar ke tajuk lain. wa pun men'slow'kan langkah sebab rasa pelik. wa wusya hp. incoming call, 06-6******. no yang memang tidak dikenali. wa tengok skrin hp. wa tatap hp buruk wa tu, hati wa tergerak untuk tekan 'yes' , lalu berkata "hello?" - konon konon cool, tapi tak sedar diri suara sengau macam orang putus urat hidung. haha.

wa dengar suara jejaka. -huh, cair.

jejaka tu kata "hello, ni nabila ke?" -sekali wa diam.

kenapa wa diam? sebab wa dengar suara lelaki der. macam tak pernah dengar suara lelaki je. haha.
dalam hati wa kata, -aduh sape pulaklah yang call aku guna no rumah ni? suara memang wa tak pernah dengar. lagi wa pelik. macam mana lah pulak dia boleh tahu nama wa ni? -kaget. wa bukan kenal dia pun. bukan kenal dan memang tak kenal pun.

lelaki tu terus bersuara 'dik, dengar tak?. dik, kenapa diam?'

'ye, ye, saya dengar ape abang cakap. mana ade diam, tape tipu sunat. tadi saya lintas jalan'

'ohh lintas jalan pun kene diam eh?'

-biadap! loyar buruk pulak lelaki ni. wa diam tak tahu nak kata ape.

'abang nak bagi tahu adik. nama adik terpilih dan layak untuk seminar uitm dekat putrajaya hari sabtu ni 7 may. so abang call adik ni nak minta  result SPM adik untuk subjek bm,english, maths dan lima kredit untuk subjek yang lain"

'ha? untuk ape? saya tak ingat lah result SPM saya untuk result yang abang tanya tu. -teruk tahap petala kelapan, result sendiri pun tak ingat. abang call semula malam sikit ke, boleh tak? saya kat luar ni. tak pun tinggalkan la num phone abang. nanti saya msg ape yang abang nak tu'. -suke hati aku je cakap macam konon aku dah kenal dia nak suruh call malam sikit laa ape laa.

'tapi kalau boleh abang nak confirmkan hari ni. sebab nak reservekan tempat adik, adik datang dengan siapa, dokumen yang adik perlu bawak ape semua. so macam mana? '

'hmm jap jap. seminar ape abang cakap tadi? sorry,saya tak berapa dengar laa'

'seminar under uitm. nama adik tersenarai dan layak untuk seminar ni '

'ohh yeke. tapi kenapa dia tak hantar surat kat rumah je?

'tak tak, memang kene call pun. sebab tu abang call adik tanya semua'

'aduhh, cemana ni memang saya tak ingat la bang' -suara konon konon merayu. haha aku yang geli.

'sebab tadi abang ade call satu no rumah sekali opah adik yang angkat. then opah suruh call no hp mak. abang pun call lah no mak adik. bila dah call no mak adik, mak adik kasi no adik pulak kat abang. so abang call lah adik. so sekarang macam mana?' -memang habis satu family abang tu call. kenape tak call bapak, kakak abang adik makcik pakcik saya sekali tanya result SPM? haha

'hmm cmni laa. kalau abang call saya petang sikit agak agak boleh tak?

'kalau petang tu dalam pukul berapa ye?

'hmm dalam pukul tiga lebih kurang macam tu laa. boleh tak?

'ohh, pukul tiga eh? okay lah macam tu, assalamualaikum'

'waalaikumsalam' -talian dimatikan

                                                                 bersambung..

2 comments:

  1. aku ingat ada orang nak ngorat

    ReplyDelete
  2. haha. bengong. banyak lah kau punya ngorat.

    ReplyDelete