Sunday, May 15, 2011

sekolah memandu yang dipandu

assalamualaikum.. *jawab tanda sayang. tehee ;)
kenapa title macam tu? entah aku pun tak tahu kenapa. apesal tak boleh ke nak tulis macam tu? hmm tak boleh eh? hhmm kbai haha


pagi pagi lagi dah kene bangun, sebab ade driving class. haih, perkara paling payah memang tak lain tak bukan ialah bangun tidur. okay, jujur punya.


dah siap siap ape semua, pukul lapan gerak pergi tempat kak sue. then hari tu pergi driving school abang saiful yang hantar. sesampai je dekat driving school, abang saiful suruh tunggu kejap. yang aku ni pun tunggu la macam tiang kat depan pintu office tu. bila abang saiful datang, dia suruh aku masuk office beratur then tulis nama kat dalam buku. masuk je dalam office aku nampak sorang mamat tu. tinggi, lepastu macam hensem sebab hari tu dia pakai kemeja, lepastu kurus. lepastu lepastu. lepastu aku tengok dia dari belakang je. aku sedap sedap tenung sorang awek tu, pastu mamat yang aku pandang tu tiba tiba dia toleh ke belakang. eh eh dia tu boyfriend fatin tu kan? fatin yang mana satu entah. ehem, macam kenal je. haih, aku semuanya macam kenal. huk aloh, kesah pulak aku?


dah siap tulis nama aku pun keluar dari office sebab abang saiful tu tunggu kat luar. jalan jalan kat tempat tunggu turn nak belajar bawak motor sekali abang saiful tegur 'okay nabila ni buku awak,awak tunggu sini. nanti dah sampai turn awak pakcik rashid tu akan panggil. awak reti bawak moto kan?". yang aku dengan muka cool tengok orang tunggu turn masuk litar geleng kepala sambil mulut kata ' ehem, saya tak reti bawak moto lah bang. hehe " - boleh pulak aku ketawa time tu. haha memang cool habis.

abang saiful cakap lagi ' ehh dah tu macam mana nak bawk motor ni? sebab kat sini orang dah reti bawak motor pakcik rashid tu terus suruh masuk litar. hmm tapi takpe laa, hari ni awak duduk je lah dulu kat tepi tu eh'

-ohh demm, aku datang sini sebab nak belajar la. kalau tak, ape guna aku masuk sekolah memandu. haih, sigh!

'hmm dorang memang tak ajar eh cemana nak bawak motor?' ehem, bukan tahu malu tanya soalan camtu. soalan kemain kuno. tahu tak now budak yang dobelas tahun pun dah reti bawak moto? aku umur dah nak masuk lapanbelas pun tak reti lagi. okay, malunyaaa -.,-

tengok jam baru pukul 9. hati memang tak ikhlas dengan muka memang macam taik paksa rela terus melangkahkan kaki  pergi duduk kat tempat orang ramai tu. tunggu macam tunggul sampai lah pukul 12. duduk kemain lama kat bangku besi tu, naik kematu  kebas bontot aku nih. haha teruk!

pukul 12 abang saiful datang. dah masuk kereta, dah letak bontot, tengah layan minum air horlick sekali abang saiful menghala jalan ke tempat untuk amek test undang undang. sampai2 je kat tempat test undang undang, abang saiful pun keluar dari kereta. katanya nak pergi tengok budak2 tu dah siap test ke belum. aku pun tunggu je laa dalam kereta. tunggu punya tunggu sampai tertidur dalam kereta. sedar sedar je jam dah nak dekat pukul dua. haih, lama jugak aku tidur dengan perut lapar mintak makanan tu yang terjaga tu haha. biadap punya perut, tak hormat tuan lansung.

bukak pintu terus pergi mcd. haha untungla mcd dekat setakat limabelas ke doplohlima langkah je. kira tu, cehh tak tahan je haha. tolong jangan percaya. aku bukan kira pun. masuk mcd terus serbu toilet. faham2 laa kalau jantina tu dah perempuan tak sah kalau pergi singgah mana mana then tak masuk toilet. eh eh lelaki pun ape kurangnya. haha. lagi lagi kalau dah masuk tempat lagi lagi yang nama shopping mall. haha an an an? mesti masuk even sekali pun. haha ye dak? baik angguk cepat!

keluar toilet, muka segar je. sebab baru basuh muka. hahaha baratur beli sundae chocolate. huu, terboikk!
dah dapat sundae muka seyum macam kerang busuk. haha bia la an an? konon comel la? uhh puh-leasee! jam dah pukul tiga baru lah budak undang undang habis. sampai rumah dah pukul tiga setengah. penat.




p/s: terima kasih buat aku tunggu macam tiang, duduk atas bangku besi sampai kematu , kebas bontot. haha


kbai ;)

No comments:

Post a Comment