Tuesday, May 17, 2011

kring kring henpong menyanyi

suatu petang tengah sedap sedap layan nasi ayam sebagai juadah lunch hari tu -nampak sangat aku lunch lambat gila. hahaha. tiba tiba henpong bergetar. haa sape pulak yang msg? sape pulak yang call? ehem, tangan pantas je bawak keluar henpong dari poket seluar.

i n c o m i n g c a l l -'eyman cina' bukan nama sebenar. 
siapakah manusia yang bernama 'eyman cina'? tak tahu? k diam. haha

tak sempat nak buat ape ape dengan mulut yang penuh dengan nasi, terus tekan 'yes'. 'hello, ha nape?'-eksaited. bayang kan macam mana situasi bila orang bercakap then mulut penuh dengan makanan. bayangkanlah. tu lah sape suruh call aku time tengah makan. memang suara aku bunyi eksaited gila la kan. haha. maka si eyman menjawab 'weh, kat mana?. jom teman aku pergi mines beli barang. yela aku dah nak masuk uitm dah. bila lagi nak kuar dengan kau. an an an? ' -aku mampu ketawa bila dengar dia cakap macam tu.

'ehem awek, aku kat tempat kerja laa, mana boleh keluar sesuka hati. sorry tak dapat teman kau'.

'lahh kau kerja lagi ke? hoi, bawak bawak laa berhenti. pastu boleh jugak teman aku pergi beli barang barang. yela, aku dah lah tercampak dekat dungun sana tu. ingat dekat ke nak keluar jumpa kau? pastu kalau aku dah tercampak kat sana tah bila lagi aku boleh keluar lepak lepak hu ha hu ha ngan kau an?'

'haihh kau ni jangan laa cakap cenggitu. kang ade jugak yang meleleh kang. tak pasal aku tadah baldi kat sini - ketawa. alaa hari ahad ni tak boleh ke? ahad je aku free weh. pls hari ahad, pls pls' -merayu

'hmm ahad? haa cun jugak tu. tape lah ahad ni pon aku nak pergi jalan TAR. aku pergi dengan ibu, zakiyah pun ade. nak pi shopping baju kurung. maybe aku ajak wany sekali. haa jom la jom la'

'hmm pape hal nanti aku roger kau. sebab aku kene tanya mak aku dulu. btw, sepatutnya aku ade class driving. maklumla orang baru nak buat lesen. bukan macam kau, untung laa dah ade lesen pastu jadi driver makngah. haha. tengok lah dulu macam mana. kalau mak aku kasi nanti aku bagi tahu kau'

'okay okay, nanti papehal contact aku eh. hopefully ahad ni boleh. aku dah lama gila tak keluar dengan kau. k bye' -tutt tutt, talian di matikan.

ayat memang harapan tinggi macam KLCC. alaa eyman, rindu aku letteeww! an an an? haha. tape, aku akan try untuk keluar dengan kau nanti. eh eh? -muka comel + kenyit mata sikit  haha gediknya!

siapakah 'eyman cina' tu? nama sebenar aiman najwa. dia lebih selesa kalau orang sekeliling panggil dia 'awa or wawa' eh betul ke?. tapi tah kenapa, aku tak selesa panggil dia cenggitu. so aku panggil dia aiman. tapi kenapa dalam henpong save nama dia 'eyman cina'? eh eh suka hati laa. haa, korang ni sebok je taww!. haha. aku save nama dia 'eyman cina' sebab 'eyman' tu macam comel sikit dari 'aiman'. pastu kalau letak 'aiman' aku takut aku tak ingat sape 'aiman' tu. pastu muka dia macam cina. so 'eyman' yang macam comel tu gabung dengan cina sebab muka dia macam cina maka terhasil dan ter'save' lah nama tu kat contact number dia. 'eyman cina' kan macam cute ala ala kura kura gitu. haha


 ehem ehem, tak sabar nak keluar. dah lama tak keluar. dah lama tak keluar bazirkan duit. haha kbai ;)





No comments:

Post a Comment