Monday, December 19, 2011

message, youtube dan awek indon

assalamualaikum dan hello...

harini aku buat keputusan untuk update blog jugak. sakit jiwa kalau hari hari  bila waktu waktu senggang hanya di penuhkan dengan baca novel. jari ni dah miang miang gatal gatal nak menaip. ahhh tak tahannnn. -.- dah apa kena entah tiba tiba tak tahan.

dulu dulu pernah berangan angan pastu bermimpi mimpi nak main gitar. katanya. entah siapa lah nak layan mimpi aku dengan angan angan aku tu. entah siapa lah kan. hmmm. sebab kalau dapat main gitar aku rasa macam sangat cool. ehh yeke? haha. punya taksub nak main gitar tapi tak dapat dapat maka hati yang lara terus lah mencari cari kelibat kelibat guitarist perempuan kat celahan artis artis di youtube sana tu. kahkahkah. dah sampai level taksub ke macam tu? entah.

sampai satu ketika, seorang jejaka menghantar pesanan. jejaka? ehem ehem dia tu la. sang kekasih.

him: ting tong! buat ape?
me: tong tong! *konon comel* tengah layan youtube jap.
him: oh yeke. layan apa je kat youtube tu?
me: tengok awek indon ni haa main gitar. layan gak aa.
him: sape?
me: prisa adinda.
him: dia power kot main gitar. layan lagu metal je. dah ah lawa.
me: ohh okay *ayat pasrah*

tak dinafikan dan tak bleh disangkal lagi awek indon tu bagi aku dia power. bagi aku laa. korang aku tak tahu macam mana. bila aku tengok video dia je aku rasa macam perghhhh, apeni? apeni? dia ni memang power main gitar ke? terus diam. memang tak tahu nak komen cemana. terkesima terkedu ahh ter segala mak nenek ter lah senang cerita.

yang dia sebok la tanya aku buat ape. tanya itu dan tanya ini. dah macam detective. yang aku satu benda pun tak tanya dia. hikhokhikhok. lantakkk -.- bila aku baca ayat yang dibirukan tulisan nya tu serta merta mulut terus kata aihhh, lahanat betul la. yang aku macam nak nangis *gedik* dia boleh puji puji indon tu depan aku. apehal nak puji awek indon tu? boleh bernanah telinga ni. lepasni jangan mengada nak puji puji perempuan lain depan aku. kalau aku dengar lagi siap laa. aku hempuk dengan fender kau tu. ribu riban ke ape, aku tak kira. kahkahkah ganas nya!  tak payah lah main gitar tu, nanti tangan pastu jari kasar katanya. elehhh, tak bagi aku main gitar cakap je laa. hmm -.-

esok aku terus tak message. merajuk konon. entah pape je. tape tape, nanti aku belajar main gitar biar sampai kau tak boleh lawan aku. padan muka kau! cehhh, belagak gila. har har har *gelak jahat*

korang tak percaya minah indon tu power main gitar? korang tak caye awek indon tu layan lagu metal? dah pegi kat youtube sana tu, pastu search prisa adinda pastu enter.


ps: maaf ayat tunggang langgang. kbai, kalau aku rajin nanti update lagi ;)




No comments:

Post a Comment