Friday, November 18, 2011

tempias, aku yang kena :(

assalamualaikum...


cerita dia macam ni, kawan aku ni nak masuk uitm but tak dapat. so dia suruh aku teman  pi jumpa si M sebab si M ni nak tolong dia. bapak si M ni ade cable kat uitm. no wonder lah dia boleh tolong kawan aku. kan? dah jumpa bagi salinan IC dan slip spm lepak minum kejap pastu terus balik.


then 13 november baru baru nih IM aku diterjah oleh si M. aku pun tak berapa nak kenal dia.

conversation bermula... *print screen problem. haha

si M: hey
aku: yup
si M: cmne blaja? ok? still at bangi?
aku: so far alhamdulillah ok je. aah kat bangi :)
si M: owhhh, mmbr u xkenang jasa ek? hurmmmmm. menyesal i tlg dia.  xsangka dia jenis mcm ni
aku: nape ngan dia?
si M: msg tak rply, call pun ckp cm nk xnk. mentang2 lah da dpt uitm
aku: ohh dia dapat uitm tu u ke yg tlg dia?
si M: i tlg dia for uitm
aku: then dia dpt la?
si M: xtau la sape lg yg tlg. but my dad ckp dia follow up smpai dpt. hurmmm
aku: seriously? omg. then dia tak ckp thanks kat u ke?
si M: yup. so sad. xpelah u. xsangka plak dia mcm ni
aku: hmm sorry bg pihak dia. i pun tak tahu nak cakap macam mana
si M: xpe. its ok. hopefully u jgn la jd macam dia :)
aku: insyaAllah, mintak dijauhkan dari perangai mcm tu. ameen.
si M: tu lah. *tamat

aku tak sangka. bila aku dengaq orang lain dok cakap yang kawan aku macam tu, aku yang terasa malu. tak tahu kenapa. hmm aku sedih. seriously.
ya Allah, jauhkan lah hambamu ini dari sifat sifat yang tercela. ameen, insyaAlllah


hang blajaq la tinggi cena pun, hang blajaq la U kat oversea ka apa ka. tapi kalau hang tak reti nak hargai jasa orang, baik hang tak payah habiskan duit mak bapak hang dok blajaq tinggi2 nuhh. time kecik kecik dulu mak bapak hang lupa kot nak ajaq hang cena nak hargai jasa orang. mungkin.


p/s: pada kawan kawan aku yang baca entri ni, korang jangan jadi macam ni nohh. tak baik. depa buat baik kat hang. depa dah tolong hang. tolong hang untuk masa depan hang jugak weh. tapi cmni ke hang balas kat depa? say thanks pun dak. weh, cakap thanks pun dah cukup memadai bagi aku. tak pun hang ajak laa orang yang tolong hang tu lepak minum ke kan. simple aite? :) hang happy, orang lain pun happy weh


thanks reading, kbai :)



No comments:

Post a Comment