Saturday, November 19, 2011

ku panjatkan syukur kepada sang Pencipta

assalamualaikum... tehee :)


syukur alhamdulillah. tarikh 17 november 2011 lalu, (arini baru nak post entri, haha) genap 2tahun aku kawan dengan dia. macam tak percaya dah dua tahun. mimpi? ohh bukan, ini realiti ye anak anak. haha. dia tu sape? *leklu leklu, tarik nafas dulu, amek feel dulu. haaaaa jeng jeng jeng! dia lah pemain bass terhebat paling meletop bagai mercun pop pop berkotak kotak abad ni yang berjaya mengekalkan takhta di carta hati aku. whoaaaa!  *kelassss kau belle.


harini aku dapat jumpa dia kejap. kejap je la. tak lama pun. dia dah naik offshore 22/23 nov nanti. hehehe :) nanti dia dah naik offshore, aku dah tak boleh nak contact dia weh. for two weeks weh. bayangkan macam mana hp aku sunyi tanpa deringan messege receive dari dia weh. omg omg omg weh. okay,bole stop dengan kau punya weh. annoying tahu -.,- belajar terima kenyataan? demi masa depan awak, saya dan anak anak kita nanti tape lah saya terima. cewahhh! *senyum nakal.  meh nak cerita.  for the first time dia naik offshore, aku nak mid term test. study pun sebab nak dapat A. kalau takat nak lulus je, mesti aku study cincai je an. hmmm. aku dengan dia memang hari hari text. bila dua minggu dia tade, seriously aku terasa. bayangkan ape yang aku rasa. weh, bayangkan lah macam mana kalau bf/gf korang tak msg korang dalam masa 2minggu. mesti boleh mati kelaparan. eh eh ade kene mengena ke? hmm bayangkan tau tau. dengar tak weh? weh dengar tak? tak? fine, kecewa :( bila dia call aku masa dia kat tengah laut, aku jawab sampai menangis. dasyat bukan? woi, malunyaa! sampai ade satu tahap roomate, classmate sume tegur kenapa hp kau dah tak berbunyi belle? rosak ke? mereka main kasar. mereka gurau kasar. mereka memang kurang ajar! tape, nanti aku nak msg dengan bf korang. pastu suruh dia beli blackberry sebijik. pastu hp aku akan berbunyi balik. acano, boleh kan? HAHA


tadi meet dia kira sambut anniversary sekali lah kan. even terlambat.  lambat dua hari je pun. alahai, korang ni, jangan lah berkira sangat dengan aku. kita kawan kan? kannnnnn? HAHA nak jugak tu. adoi, tak tahannnnnn -.-' dia suruh aku teman dia. nak shopping katanya. so layankan je lah. even sakit perut. aku gagahkan kaki ni ikut jugak la kemana langkah dia. dia masuk  kedai aku pun masuk kedai . kalau dia masuk toilet, aku tunggu luar la. hahaha bagi tahu awal awal. kang ade je point nak bahan aku kan. korang bukan boleh percaya sangat. HEHEHE. orang kata, nak jadi isteri yang baik kene ikut cakap suami kan? tapi dia belum jadi suami? tapi kenapa aku ikut dia?  tape laa, bakal isteri. hahahahahaha. insyaAllah, kalau ade jodoh tak kemana :)


dah makan sampai kenyang, dah puas berjalan, masuk satu kedai tak berkenan, keluar balik. masuk satu kedai tak berkenan keluar balik. entah berapa kali buat benda yang sama aku pun tak tahu. biasalaaa, nama pun shopping kan. mesti lah cari benda yang betul betul kita nak. sekarang ni dunia mentasi zaman modenisasi  dah tade istilah perempuan tu cerewet. elehhh, lelaki pun sama laa. betul kan? ahaa nice, sepp sikit :)


plan nak beli kasut macbeth sama sama. tapi dia sorang je yang dapat beli. aiseymannn, memang jeles. mana aci! awak, kita nak beli macbeth jugakkkk! nak jugakkk! nak jugakkk! *gedik. hmm tapi tade size pulak. haihh, tape lah. tu namanya tade rezeki belle oi. dia dah jumpa kasut macbeth yang nak dibeli, yang aku buat muka sedih. yelaa, tak dapat macbeth an? hmm. sambil buat muka comel dia kata, saya dah jumpa kasut saya, tapi kasut awak belum jumpa lagi. so kita pergi cari kasut awak pulak eh? baru adil. awww, im melting! hahaha automatic,maka dengan ini aku mengishtiharkan bahawa hati kembali berbunga riang, angin sepoi sepoi bahasa, burung turut berkicau, pokok melambai lambai, rasa macam nak lompat sampai roboh bangunan tu. hahahahaha. tak boleh blahh lansung. maka kami menerusakan langkah yang tak berapa nak lurus ke converse. masuk converse then berkenan kat satu kasut nih. mintak size, dah okay ape sume terus grab. hikhikhik. macam gelojoh. eh eh mana ade! aku just nak pendekkan cerita la. ishh, hadoi nye punnn. pastu terus balik. sorry tadi tak snap ape ape gamba pun. doakan aku ade jodoh dengan dia. HAHA belle, kau memang miang!! elehhh, bia laaa.

masing masing muka tak matured. AHAHA harap maklum


p/s: awak, firstly thanks for the 'macbeth' haahahaha ni nama dia thanks perli okay. sebab tak dapat macbeth,tapi dapat converse je. tape lah, thanks again :) saya sayang awak. awak ingat tau! saya bahagia dengan awak (haa kau tengok, ayat aku macam aku dah kawin je. haha)  nanti dah pergi vietnam nun jauh di sana tu, jangan lupa buah hati awak kat malaysia ni. mintak iTalk banyak banyak sikit kat boss awak tu. nanti boleh call saya, pastu cakap lama lama dengan saya. haha jaga diri baik baik. semoga jodoh awak sentiasa dengan saya. jangan makan banyak banyak sangat. nanti saya cari bf lain *ni betul betul ganas. awak, kalau awak baca entri ni mesti awak boleh kene buasir kan? HAHAHAHAHA okay tak tak, saya gurau :)


awak, saya sayang awak !!! 
awak betul betul terbaikkkk!! *slang tok abah dalam cerita boboi boy. hehehe


again, syukur alhamdulillah. thanks for reading people. boieeee! :)

No comments:

Post a Comment