Saturday, March 12, 2011

dugaan jenis apakahh?

hello hello :)

bangun dari tidur aku punya laa eksaited nak mandi. amek towel terus pegi toilet, gosok gosok mata, bukak shower sekali sekali sekali  TAK DE AIR  weh! HAHA * kecoh betul laa.  haaa, menyirap tak menyirap tak? dengan rela hati terus masuk bilik dan dan dan sambung tido. HAHA teruk? ohh tu mmg. tido je? ehhh biasaaa! kalau kau suruh aku tido 12 jam pun aku mampu. *helehhh,belle ni bukan nye betul sangat pun. wahhh, bole jadi sleeping beauty laa cmni. sleeping beauty? errr, beauty ke? HAHA ohh tidakkk! -.,-


tengah sedap sedap buat peta Paris * eh eh paris ade peta gak ke? ade ke tak lahhh belasah je laa. kesah plak aku. HAHA sekali ade orang bagi salam kat depan umah. nak tahu sape ? haa, family aku JE pun. dah dah tak yah nk buat muka taik la depan aku. nak pulak laa aku tengok. BAHAHA. naahh, merepek tak habis!-.,-


okay,sambung cerita. then aku pun terus bangun. pegi laa try bukak sume paip air yang ade kat umah aku tu haa, last2 setitik pun tak taraaakk! huhh, sadis betul. bukak peti sejuk botol sume kosong. pegi dapur tengok air yang dalam filter tu pun kering. eh eh orang tengah haus tahu tak? mana nak cekau air seteguk ni? masa tu pukul 7.  tape cool belle, cool. then tahan je laa walaupun tengah kehausan.


jam dah pukul 10, air takde lagi derr. dah tiga jam aku tahan haus nih. plus plus lapar lagi. hoihhh, tak leh jadi ni. kene pegi beli air gak laa.  aku dengan gelojohnya terus mintak duit. "mak ,mak nak 5hengget bole? nk g beli air kat someng ni. haus ohh."dapat je duit, terus pegi kedai. memang borong sakan laa. cewahh,. borong  macam banyak sangat je. padahal 5 botol je pun. alaaa, tu pun dah banyak dah tu. HAHA kan kan?


sampai je rumah terus minum air. derr, haus giler kott! mana leh tahan beb. disebabkan masa tu aku lapar, tanpa segan silu, aku terus masak maggi guna air mineral. haa, cool tak cool tak? HAHA. masak punya masak, tadaaaa, maggi dah siap. muahahaha. tapi rasa dia tak macam yg selalu aku makan. pelik! maybe masak guna air mineral kot, tu yang tak sedap tu. *yelaa, nak sedapkan hati punya pasal. haa, ponnnn boleyyyyy! HAHA


dah kenyang melantak,perut dah kembung dengan air,sekali sekali rasa macam nak tetttt. tapi air tade? aduihh, tahan je la kan? haa, tahan pun tahan laa. pas makan terus tido derr. hebat tak? HAHA. aku memang!


pukul 6 esok pagi tu aku terbangun sbb ade orang ketuk pintu bilik, serupa nk roboh je bunyi. HAHA. padahal kejut aku sebab nak suruh tolong gosokkan baju skola. sbb dorang nak mandi kat uma lagi satu. asal bole je eh? adik aku sorang tu memang.  dengan taik mata ape terus bangun gosok baju skola. *mnrkhld , untung laa ade kakak rajin. kan? muahaha :) 


abes je gosok baju tiba tiba rasa sakit perut. mana tak nya 9jam derr wa tahan dari mengunjungi toilet yang dah berjam jam lamanya tade air tu. wahaha. bukak je paip, sekali ade air. sumpah aku gelak kuat2. then terus mandi laa kan. ape tunggu lagi.


dah abis mandi ape sume, sekali fmly aku pun smpai umah. jap lagi dorang tegur, " eh kau dah mandi?" dengan muka bangga berganda ganda aku pun jawab "aah dah. baru je tadi. td pas gosok baju saje gedik gedik bukak paip.sekali ade air. HAHA. korang serupa tak payah balik uma lagi satu je tadi." mak aku dengar aku cakap macam tu terus keluar muka meluat dia. HAHA


p/s: act cerita ni dah basi. tapi nk post asyik tak sempat je. sian aku. kan kan? :( maklumlah, saya ni kan dah bekerjaya. ecewaahhh HAHA.


okay cerita dah abes. panjang berjela dah ni.


vaivai :)

No comments:

Post a Comment